افشارزاده، ن.، نعمتی، ع.، جلیلیان، ع.، الله مرادی, ز. و صادقی, غ . (1401). نیازسنجی آموزشی کشاورزان چغندرکار استان کرمانشاه با استفاده از مدل بوریچ و تحلیل کوادرانت. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 14 (61)، 40-25.
حجازی، ی.، نساجهای صرافی، م و آهنگری, ا . (1397). بررسی مؤلفههای آموزشی مؤثر بر توسعه صلاحیتهای حرفهای مروجان در دورههای آموزشی دانشگاه، قبل و ضمن خدمت (مورد مطالعه ی آموزشگران ترویجی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری). علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران. 14 (1)، 162-151.
حیدریان، ج و شیرزادکبریا، ب. (1394)،تأثیر دورههای آموزش ضمن خدمت بر بهرهوری کارکنان معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ستاد مرکز تهران،دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در علوم انسانی،تهران،https://civilica.com/doc/390509
زرافشانی، ک.، آگهی، ح. و خالدی، خ. (1390). نیازسنجی آموزشی زنان روستای قمام شهرستان سنقر (بر مبنای مدل بوریچ و تحلیل کوادرانت). زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 9(1). 165 -183.
عابدی سروستانی، ا. شهرکی, م. و کوسه غراوی، ی . (1399). تحلیل عاملی استرس شغلی محافظان جنگل: مطالعۀ موردی استان گلستان. مجله جنگل ایران، 12 (1)، 87-75.
عباسی رستمی, ع.، ذبیح اله نژاد، ن و چرمچیان لنگرودی، م . (1393). مدل یابی نیازهای آموزشی مهندسان ناظر کشت و تولید برنج شرکت های خدمات مشاوره ای فنی مهندسی کشاورزی استان مازندران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. 96 (31)، 18-28. قلی پور، آ. (1402). مدیریت منابع انسانی (مفاهیم تئوریها و کاربردها). انتشارات سمت، چاپ دوم .607
گودرزی، ف. (1401). همیار طبیعت. انتشارات عصر نوین. چاپ اول. 37. مهدی زاده، م.، عشایری نسب، م. و کرمی، س. (۱۳۹۹). توسعه منابع انسانی با استفاده از آموزشهای الکترونیکی. چشم انداز حسابداری و مدیریت، 3 (33)، 161-143.
محمد زاده، م.، اللهیاری، م. و انصاری, م . (1394). نیازهای آموزشی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در اجرای کشاورزی دقیق. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. 7 (32). 5-1.
ویسی، غ.، مهتدی، م. و خلجی، ح. (1399). اصول شاخصها و راهکارهای نیازسنجی در فرایند تربیت و آموزش سیاسی، پژوهشهای سیاست اسلامی، ۱۷، 154-131.
Baynes, J., Herbohn, J., Smith, C., Fisher, R., and Bray, D. (2016). Key factors which influence the success of community forestry in developing countries. Global Environmental Change, 35, 226-238.
Depicker, A., De Baets, B., and Baetens, J. M. (2020). Wildfire ignition probability in Belgium. Natural hazards and earth system sciences, 20(2), 363-376.
Khan, S., and Yairi, T. (2018). A review on the application of deep learning in system health management, Mechanical Systems and Signal Processing, 107: 241-265.
Lego, I., Bordoloi, R., Kumar, P., J. S, Rajkumar., and Ram, S. (2018).Training Needs Assessment of Agricultural Extension Personnel in Arunachal Pradesh, India. International Journal of Current Microbiologyand Applied Sciences . 7 (1),1684-1694..
Lintangah, WJ., Atin, V., and brahim., A L. (2022). Sustainable Forest Management contribution to food security: A stakeholders' perspectives in Sabah, Malaysia. IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science, 10-16.
Rani, N., Srividya, KC., Bhanu murthy, A., Srinivas, P., Rajasekhar, S.,Adarsha, and Reddy , RVSK. (2018)Training need assessment of the farmers in agriculture and allied activities in agency area of East Godavar ,Journal of Pharmacognosy and Phytochemistry, SP1, 3218-322.
Stern, J. M., Dubeck, M. M., and Dick, A. (2018). Using Early Grade Reading Assessment (EGRA) data for targeted instructional support: Learning profiles and instructional needs in Indonesia, International Journal of Educational Development, 61: 64-71.