| 
		
امینی، آ. ) 1378 (. مهارت های اجتماعی نوجوانان: اعتباریابی پرسشنامه TISS . پایان نامه ی کارشناسی رشته روان شناسی، دانشگاه آزاد واحد تهران. دانشکده ی روان شناسی و علوم اجتماعی.تهامی منفرد، ش.، علیایی زند، ش.، و یوسفی لویه، م. ) 1381 (. بررسی رابطه ی هوش هیجانی و راهبردهای رویارویی در دانش آموزان عادی و تیزهوش دبیرستان های شهر تهران. اولین همایش ملی استعدادهای درخشان، شیراز. ثمری، ع.، و طهماسبی، ف. ) 1386 (. بررسی رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. اصول بهداشت روانی, 9) 36 - 35 (, 121 - 128 .حدادی کوهسار، ع.، روشن چسلی، ر.، و اصغرنژادفرید، ع. ) 1386 (. بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیرشاهد دانشگاه تهران. روانشناسی و علوم تربیتی, 37 ) 1(, 73 - 97 .حسین مردی، ع. ا.، و حسین مردی، ز. ) 1394 (. پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و انگیزش پیشرفت در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسالمی واحد رودهن. مجله پژوهان. 13 ) 3(، 1- 7.حنیفی، ف.، و جویباری، آ. ) 1389 (. بررسی رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی, 2) 1(, 29 - 44 . دوردی نژاد، ف.، و نوری زاده، ف. ) 1393 (. نقش هوش هیجانی به عنوان مؤلفه های میانجی در رابطه بین گرایش به تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در درس زبان انگلیسی. پژوهش در آموزش. جلد 1، شماره 1، ص 50 - 45 .دهشیری، غ. ) 1385 (. بررسی رابطه هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. تازه ها و پژوهش های مشاوره، 18 : 97 - 106 .زهراکار، ک. ) 1386 (. بررسی رابطه مولفه های هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی )اندیشه و رفتار( (, 2) 5(, 89 - 98 .سبحانی، ر. ) 1384 (. بررسی رابطه هوش هیجانی، ت الش مجدانه و پیشرفت تحصیلی، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، دانشگاه علوم و تحقیقات، تهران.سبحانی نژاد، م.، و یوزباشی، ع. ) 1387 (. هوش هیجانی و مدیریت در سازمان )مبانی نظری، شیوه های آموزش و ابزارهای سنجش(. تهران: انتشارات یسطرون.سخندان توماچ، ر. ) 1381 (. بررسی اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان دبستانی شهرستان گنبدکاووس، راهنما: دکتر ایران باغبان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.طباطبایی نسب، س. م.، و باقری قره ب الغ، ه. ) ۱۳۹۵(. بررسی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی سرمایه اجتماعی )مورد مطالعه: اداره کل آموزش و پرورش ارومیه(، پژوهش مدیریت آموزشی، سال 7، 4) 28 (، 116-95 .کریمی، ح.، زارعی، ر.، و ولی زاده, ن. ) 1397 (. اثر هوش هیجانی، هوش معنوی و سلامت روان برکاهش فرسودگی تحصیلی و افزایش پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 10 ) 47 (، 139 - 155 .گلمن، د. ) 1999 (. هوش هیجانی در کار، ترجمه بهمن ابراهیمی و محسن جوینده. لعلی فاز، ا.، و عسکری، ع. ) 1387 (. توان پیش بینی هوش هیجانی و متغیرهای جمعیت شناختی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش. مطالعات تربیتی و روان شناسی, 9) 1(, 167 - 181 .نمازی، ا.، علیزاده، ش.، و کوچک زاده طالمی، س. ) 1394 (. بررسی ارتباط بین س المت عمومی، هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مامایی. مجله بالینی پرستاری و مامایی، 4) 2(، 28 - 20 .نورالدینی، ا.، ثناگو، اکرم.، و مجیدنیا، م. ) 1398 (. تأثیر آموزش مولفه های هوش هیجانی بر افزایش شادکامی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری. نشریه آموزش پرستاری, 8) 5(، 47 - 54 .هزاوه ئی، س. م. م.، فتحی، ی.، و شمشیری، م. ) 1385 (. بررسی برخی علل مشروطی از دید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال تحصیلی 1380 - 81 . گام های توسعه در آموزش پزشکی، مجله ی مرکز مطالعات و توسعه ی آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 3) 1(: 42 - 43 .یزدان پور، م.، هراتی، د.، و مهربان، ا. ) 1398 (. ارائه مدل نقش تفکر انتقادی و هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ورزشکار. مطالعات روانشناسی ورزشی، 9) 31 (، 155 - 166 . تأثیر سویگان هوش هیجانی در پیشرفت آموزشی دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی یوسفی، ف.، و خیر، م. ) 1382 (. بررسی رابطه استدلال صوری،آگاهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی شهر شیراز. مجله ی روا ن شناسی و علوم تربیتی، ) 2( 32 ، 175 - 200 .Ahmed, Z., Asim, M., & Pellitteri, J. (2019). Emotional intelligence predicts academic achievement in Pakistani management students. The International Journal of Management Education, 17(2), 286-293.Arbabisarjou, A., Raghib, M., Rezazade, Sh., Siadat, S. A. (2013). “The Relationship between Emotional Intelligence, Spiritual Intelligence, and Students’ Academic Achievement”. World of Sciences Journal, 1(8), 45-51.Asrar-ul-Haq, M., Anwar, S., & Hassan, M. (2017). Impact of emotional intelligence on teacher׳ performance in higher education institutions of Pakistan. Future Business Journal, 3(2), 87-97.Austin, E. J., Saklofske, D. H., & Egan, V. (2005). Personality, well-being and health correlates of trait emotional intelligence. Personality and Individual differences, 38(3), 547-558.Bar-On, R. (1997). Bar-On emotional quotient inventory: User's manual. Toronto: Multi-Health Systems, 2, 191-244.Başoğul, C., & Özgür, G. (2016). Role of Emotional Intelligence in Conflict Management Strategies of Nurses. Asian Nursing Research, 10(3), 228-233.Benington, M. R., Hussey, L. C., & Long, J. M. (2020). Emotional intelligence and successful completion of nursing courses in associate degree nursing students. Teaching and Learning in Nursing, 15(3), 186-189.Ciarrochi, J., Deane, F. P., & Anderson, S. (2002). Emotional intelligence moderates the relationship between stress and mental health. Personality and individual differences, 32(2), 197-209.Costa, A., & Faria, L. (2015). The impact of emotional intelligence on academic achievement: A longitudinal study in Portuguese secondary school. Learning and Individual Differences, 37, 38-47.Garg, R., Levin, E., & Tremblay, L. (2016). Emotional intelligence: impact on post-secondary academic achievement. Social Psychology of Education, 19(3), 627-642.Goleman, D. (1995). Emotional intelligence. New York: Bantam.Goleman, D. (1998). Working with emotional intelligence. New York: Bantam.Gumora, G., & Arsenio, F. (2002). Emotionality, emotion regulation , and school performance inmiddle school children. Journal of School Psychology, 40(5), 395_413.Juchneiwicz, J, A. (2008). The Influence of Social Intelligence on Effective Music Teaching. WWW. Proquest. Com.Kate, C. (2007). Developmental Psychology, Trans Saif, S, et al, Tehran, Publications Samt.Khajehpour, M. (2011). Relationship between emotional intelligence, parental involvement and academic performance of high school students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 1081-1086.Lane, A., Meyer, B., Devonport, T., Davies, K., Thelwell, Richard, Gill, G., Diehl, C., Wilson, M. and Weston, Neil. (2009). Validity of the Emotional Intelligence Scale for use in sport. Journal of Sports Science and Medicine, 8 (2).pp. 289-295.Meyer, B. B., & Fletcher, T. B. (2007). Emotional intelligence: A theoretical overview and implications for research and professional practice in sport psychology. Journal of Applied Sport Psychology, 19(1), 1-15.Mikolajczak, M., & Luminet, O. (2008). Trait emotional intelligence and the cognitive appraisal of stressful events: An exploratory study. Personality and individual differences, 44(7), 1445-1453.Ozlem, A. (2006). Is emotional intelligence or mental intelligence more important in language learning? Journal of applied science, vol. 6, Issue 1. p. 66- 70.Parker , D.A , Hogan , MS: Eastubrook , J.M; oke, A.& WOOD , L.M .(2004). Emotional intelligence and student retention: predicting the successful transition from nigh school to university.Manuscript submitted for publication.Perera, H. N., & DiGiacomo, M. (2013). The relationship of trait emotional intelligence with academic performance: A meta-analytic review. Learning and individual differences, 28, 20-33.Petrides, K. V., Frederickson, N., & Furnham, A. (2004). The role of trait emotional intelligencein academic performance and deviant behavior at school, Personality and Individual Differences, 36, 277_293.Pishghadam, R.( 2009). Emotional and verbal intelligences in language learning. Iranian Journal of Language Studies, 3(1), 43–64.Rice, D. M. (2018). The Relationship of Emotional Intelligence to Academic Achievement. National Teacher Education Journal, 11(1).Tam, H. L., Kwok, S. Y., Hui, A. N., Chan, D. K. Y., Leung, C., Leung, J., ... & Lai, S. (2021). The significance of emotional intelligence to students’ learning motivation and academic achievement: A study in Hong Kong with a Confucian heritage. Children and Youth Services Review, 121, 105-847.Woitaszewski, S., Aalsama, M. (2004). The contribution of emotional intelligence to social and academic success of gifted adolescence as measured by the multifactor emotional intelligence scale, Roper Review. Vol.27, Pp.30-45.  |